Otursdag. Igen.

Okej, jag tror att de flesta redan vet om kaoset igår... Men min dag var EJ lyckad.
På morgonen går INGA bussar i hela orten, så jag kan inte göra annat än att vara hemma. Runt 12 på dan går bussarna igen, och jag tar första bästa för att hinna till skolan. Jag kommer att hinna med mattelektionen och ha SO-prov, har jag räknat ut. Jag och brorsan kämpar oss henom snön, och tar oss till sist till skolan. Men är det någon där? Näe, såklart inte. Alla har fått sluta en timme tidigare än vi kom dit. Så jag har åkt dit HELT i onödan. Jag blev "jätteglad". Men min SO-lärare var fortfarande kvar, så jag fick göra So-provet i alla fall. (det gick bra, var asenkelt, för er som undrar...) Sen ringde Mia, och jag åkte till hennes skola ett tag. När jag ska från södervik missar jag precis bussen, och nästa buss kom 15 min sent, så jag stod totalt 25 minuter ute i det "underbara" vädret. När jag kommer dit, upptäcker jag att min remsa, som jag åkt på den dagen, inte längre är i min ficka. Så när jag ska på bussen, för att åke till friskis och möta olivia, får jag messa biljett. Och tror ni det funkar då? Näe, såklart inte. Fast min mobil ska kunna ta emot det, fungerar det ej. Men tack vare en snäll busschaufför, får jag åndå gå på. När Olivia och jag sedan är klara, så har bussen precis gått, och jag får vänta där i 20 min. Men jag har fortfarande inget att åka på, så den enda plan jag hade var att "tigga" mig på bussen. Men tack vare Olivia och hennes snälla far fick jag skjuts hem.
Ja, detta är en heelt vanlig otursdag i mitt underbara liv. Jag vet, detta blev ett inte så roligt inlägg... Men aja.
Jag överlevde!
2011-02-12 @ 11:26:31 Allmänt Permalink


COMMENTS
Postat av: danielaconstantia

Aaaw jobbigt :(

2011-02-12 @ 21:26:49
URL: http://capturetheworld.blogg.se/

COMMENT HERE:

Name?:
Wanna be remembered?

Mail?:

Blog? (If you have one):

You wanted to say?:

Trackback